Himo är det finska ordet för lusta, strong desire, något man bara måste få. Som garn.

lördag 15 september 2012

Färglek utan vatten

 

Det har varit en tuff arbetsvecka. Så in i själen trött, men nöjd. När man jobbar med sig själv som verktyg behöver själen återhämtas, för att vara med på måndagen igen. Då kan en helg vara för kort och ett sommarlov som en vindpust i universum. Just den här helgen behövs det dundermedicin.

Färger och garn.

Jag har en tendens att få hem tunna garner till bra pris. Magnetism kanske? Dessa skulle idag få hjälpa mig.


Garnerna är så tunna, så tunna. Menade för maskinstickning står de övergivna på loppis när antingen stickmaskinen eller stickerskan gått ur tiden. Men vad händer när de får träffa andra likasinnade?


Det kan bli härliga kombinationer för stickor 4 mm. Mina tankar går till fjärrvärme, små filtar som får åka långt innan de hittar sitt uppdrag.


Det är inte bara garnet som kan värma utan även färgen.


Tillsammans är vi varma!


Lite olika blandningar ger liv.



Tillslut blir det cirkus av alltihop.


Jag har hittat min själ idag. Den hämtades åter av en god stund på verandan i garnsällskap. Tänk att det ska ta så många år av genomtrött själ innan man hittar det som ger kraft och mod. Jag är så tacksam att jag hittat min ådra till avkoppling så nära barnen. Behöver inte resa bort. 

Fast det är klart. Blir det mycket mer garn får inte barnen rum hemma...


3 kommentarer:

  1. Hej, hittade hittade hit genom Knappmakerskans blogg. Så fint du fick till det med det tunna garnet. Det blir roligt och glädjefyllt att sticka av.
    Man får verkligen vara glad och tacksam över att man hittar det i tillvaron som ger kraft och glädje. En del människor går hela livet utan att finna den "tankstationen". Så har man väl funnit den så är man lycklig. Det är terapi för själen. Nu ska jag nosa mig igenom din blogg. Är säker på att jag kommer att finna mycket glädje och iderikedom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit också Bibbi! Här inne handlar det om färgning och färger. Min vän och jag brukar träffas några gånger i året och färgkalasa. Sen står vi på lokal gammeldagsmarknad och säljer två gånger i året. Ingen stor "bisnis" men kul "bisnis".

      Radera
  2. Jösses är du här också *S*. Jag blir alldeles yr i mössan.
    Mycket fint fanns det här och jag förstår din glädje över alla vackra garnfärger ni lyckas få till.

    SvaraRadera

Vad kul att du tittar in. Lämna gärna en hälsning.